Tuesday, October 18, 2011

Saya kuat nangis!

Bismillah..

Hujan sangat lebat di luar.
Dan saya sendiri, entah kenapa terasa sangat sedih. Takut, bimbang, tidak sedap hati.

Yang pasti, saya mahu menangis!



Ya, sudah sangat lama saya tidak menangis. Ulang suara, sangat lama.
Astaghfirullah..



Sama ada dua.

Adakah saya kuat? Tabah?

Sehingga pelbagai yang terjadi hari-harian dan belakangan ini saya tidak menangis sedikit pun.
Tidak kira hal gembira atau sedih, mana pergi air mata saya?

Atau, saya terlalu meniadakan-Allah-dalam-hati?

Sehingga tiada lagi sensitif dalam diri.
Na'uzubillah..


Hikmah-hikmah.


"So let them laugh a little and (they will) cry much as a recompense of what they used to earn (by committing sins)." ((At-Taubah: 82))


and,






Err.


Saya yang mana?

*Buat mereka yang mahu berfikir~



Wallahu a'lam.

3 comments:

Anonymous said...

post kina serius la,,sbr k...cbe tngok amalan balik..atau mgkin kita terlalu leka n gembira ngan dunia yg sketika nie...insyaallah..

Anonymous said...

OMG.
Kinahh, chill derrr!
Nangis dengan Allah okaayyyy =)

Anonymous said...

hilangnya air mata seiring dengan hilangnya muraqabah kita dengan penciptaNya.Disebabkan muraqabah kita denganNya hilang,maka air mata kita pun hilang.
Pesanan untuk diri ini juga yang sudah lama tidak menitiskan air mata kerana takut akanNya.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...